Jan-Kees Emmer op Twitter

vrijdag 7 september 2007

Washington: Freedom of Speech

Ben weer eens in Washington en omdat ik in de buurt was ook bij het Witte Huis langsgegaan. De president was er niet, want die zit in Australië. Maar dat maakt Rick Hohensee niet uit. Hij stond, zoals bijna iedere dag met een groot bord voor het Witte Huis te demonstreren. Wat hem betreft wordt de president onmiddellijk uit zijn ambt gezet. Ik praat even met hem en sla hem vervolgens gade. Sommige voorbijgangers steken hun duim op ter goedkeuring. Anderen vinden het maar niets. Een tegenstander begint tegen mij. ,,Ik ben het niet met hem eens, maar ik vind het wel mooi dat dit kan in dit land." En daar heeft hij gelijk in. Dit is het grote verschil. We leven hier in een waarachtige Democratie, waar veel landen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.

Geen opmerkingen: