Jan-Kees Emmer op Twitter

zondag 27 januari 2008

Kennedy-clan in kamp Obama

De vergelijking van Barack Obama met John F. Kennedy heeft een nieuwe impuls gekregen nu zijn dochter en broer zich in het kamp van Obama hebben gemeld. Het is met de winst in South Carolina het belangrijkste politieke nieuws van afgelopen weekend, en wordt alom gezien als een belangrijke dubbelslag voor Obama. In een schitterend geschreven op-ed artikel in de New York Times legt Caroline Kennedy, (boven met haar vader op een foto) haarfijn uit waarom ze voor Obama gaat. Ze schrijft dat ze door de jaren heen zeer geroerd raakt als mensen haar toevertrouwen heimwee te hebben naar de inspirerende periode ten tijde van het presidentschap van haar vader.
,,Ik heb nooit een president gekend die me geïnspireerd heeft zoals mensen zeggen dat mijn vader dat deed. Ik geloof echter dat Barack Obama zo’n president kan zijn. Niet alleen voor mij, maar voor alle Amerikanen”, is de krachtige steunbetuiging van Caroline Kennedy, die haar vader op 6-jarige leeftijd verloor.
Senator Ted Kennedy, de broer van de president zal volgens de Amerikaanse media vandaag zijn steun uitspreken voor Barack. Dit zeer tegen de zin van Bill Clinton die naar verluid de afgelopen dagen nog gepoogd heeft Kennedy op andere gedachten te brengen.
Hier mijn artikel uit de krant van heden.

Geen opmerkingen: